Recenzja Xiaomi Mi 5

Jeden z najlepszych telefonów, nie żartuje



Xiaomi Mi 5 to produkt od chińskiego producenta, który zawitał na rynki już dawno ale nadal jest jednym z najlepszych telefonów na świecie. Ogólnie, Xiaomi ma świetne produkty, wiem to bo korzystam z nich codziennie ale ten smartfon to jest M I A Z G A. Koniec wstępu, zapraszam to lektury.

Smartfon ogółem

Byłem dość sceptycznie nastawiony na to połączenie ale gdy tylko Mi 5 wpadł mi do dłoni wiedziałem, że był to świetny wybór. System jest wyśmienity, do tej pory każdy Android był dla mnie nieprzyjemny a iOS troszkę znudził mi się, więc zdecydowałem się właśnie na taki krok jak kupno Xiaomi. Chiński smartfon wyposażony jest w 3 GB pamięci RAM, Snapdragona 820 i wyśmienity wyświetlacz. Wbudowanej pamięci mamy minimum 32 GB, jest to wiele ale nie możemy jej rozszerzyć o kartę SD. Mi 5 posiada także dwa miejsca na karty nanoSIM. Aparat do selfie ma 4 MP co pozwala na zrobienie efektywnego zdjęcia z przyjaciółmi, dodatkowo tylna kamera ma aż 16 MP co czyni smartfon jednocześnie świetnym aparatem. Na pokładzie znajdziemy także bardzo szybki czytnik linii papilarnych umieszczony w przycisku home.

System

Jest to oczywiście Android z autorską nakładką MIUI 8 łączącą  najlepsze funkcje systemu od Google oraz iOS. Zacznijmy od ekranu początkowego, jest on przejrzysty, nie ma żadnych zbędnych widgetów. Ma wbudowane aplikacje od Googla oraz kilka ciekawych apek od producenta takich jak panel sterowania optymalizujący nasze urządzenie, pilot Mi a od Googla dostajemy dysk w chmurze. Oczywiście wszystkie zdjęcia zapisują się automatycznie w apce Zdjęcia też od Googla.


Zalety i wady

Największą zaletą jest wg mnie szybkość tego smartfona i wytrzymałość baterii, starcza on na jeden dzień niemalże ciągłego użytkowania. Duży plus dla ekranu, takich kolorów dawno nie widziałem. Gry wyglądają znakomicie, nie mają ścinek a jak mają to dosłownie na chwilę, dodatkowo duży wyświetlacz umożliwia jeszcze bardziej przyjemną rozgrywkę. Chyba największym minusem jest audio, jest ono bardzo cofnięte względem innych smartfonów. Na szczęście mamy możliwość pobawienia się nim w ustawieniach dzięki czemu uzyskamy znacznie lepszy efekt niż na początku używania telefonu. Jakość rozmów za to jest wyśmienita, tak samo jak wbudowanego głośnika. 
Wielu innych recenzentów skarżyło się na problem z internetem mobilnym, na początku nie dostrzegałem tego problemu ale rzeczywiście jest. 
Na duży, naprawdę duży plus zasługuje plus wygląd Mi 5. Zamiast dwóch przycisków na dole telefonu mamy białe diody, co jest wg mnie lepszym rozwiązaniem. Trudno się tutaj na ten temat rozpisać, sami zobaczcie.


Smartfon ma jeszcze wiele atutów i rozpisanie ich tutaj wszystkich byłoby naprawdę trudne. Mi 5 posiada bardzo szybki czytnik linii papilarnych, bardzo rzadko nie poznawał palca, prawie nigdy. Dużym atutem jest funkcja pilota wielu urządzeń takich jak projektory, telewizory itd.

Trzeba także pamiętać, że smartfona w Polsce dostaniemy za około 1300 złotych co sprawie iż jest to najbardziej opłacalny telefon na rynku. Szczerze polecam każdemu!

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Poradnik CS:GO de_mirage PEŁNY PORADNIK granaty, taktyki i inne

PayDay 2- poradnik cz.1 Pierwsze kroki, modyfikacja AMCAR'a i drzewka umiejętności

Mobilne granie #1 Polytopia