Besiege- recenzja

Buduj i niszcz, czyli Besiege


Design i mechanika- czyli jedne z najważniejszych elementów gry

Besiege jest grą na Steamie dostępną w ramach wczesnego dostępu. I szczerze jest jedną z niewielu gier które mają tak duży potencjał. 
Zacznijmy od grafiki, według mnie jest ona idealna. Bloki, z których budujemy maszyny są bardzo dobrze dostosowane do stylu gry, a jeżeli nie będzie nam pasować ich grafika możemy ją zmienić pobierając skórki z warsztatu Steama.  Każda postać, wybuch, pęknięta ceglana ściana jest dopracowana na najwyższy poziom. Twórcy naprawdę się postarali, aby mechanika gry była równie oszołamiająca co grafika. Niemalże każdy element zachowuje się inaczej, ale można go tak zmodyfikować, aby np. wystrzelona rakieta nie wybuchała lub żeby wcale nie leciała.
Aczkolwiek nie oznacza to że nie ma błędów. Są, ale jak na wczesny dostęp jest ich niewiele, do tej pory znalazłem tylko jest irytujący błąd, latająca sama z siebie stal.

Poziomy, jest ich niewiele, ale niektóre są bardzo trudne

Jest ich niewiele, ale twórcy cały czas dodają nowe, obecnie jest ukończona pierwsza wyspa, druga niemalże, a pozostałe jeszcze nie zostały jeszcze rozpoczęte. Twórcy stworzyli dla graczy idealne miejsce na budowanie bardziej wymagających maszyn lub aby stworzyć coś nie mającego sensu ale dającego naprawdę mnóstwo frajdy, np. ogromną bombę. 
Deweloperzy pracują również nad mapą "księżyc". Czyli prawdopodobnie na tym poziomie nie będzie grawitacji i będzie działał podobnie jak "sandbox". Możliwość wyłączenia grawitacji już się dawno pojawiła, ale to będzie co innego.
Wracając do "zwykłych" poziomów, niektóre z nich są naprawdę trudne, i żeby je przejść czasami trzeba naprawdę pogłówkować. 

Maszyny w skrócie

Tworzenie maszyn jest bardzo proste, jeżeli dopiero zaczynamy przygodę z grą, to lepiej jest zacząć od poziomów kampanii (czyli tych znajdujących się na wyspach). Gdy zaczniemy od "sandboxa" będziemy mogli nauczyć wszystkiego, ale bez pomocy gry, a właśnie podczas kampanii mamy styczność z wieloma rodzajami maszyn.
Jeżeli jesteśmy leniwi możemy pobrać maszyny z warsztatu. Niektóre są naprawdę godne uwagi np. farmer wielkości przeciętnej postaci w grze albo maszyna złożona z trzech bloków. 

Społeczność i deweloperzy- czyli jak to się robi!

Kontakty między społecznością a twórcami są bardzo dobre. Gracze bardzo mocno wpływają na rozgrywkę oraz inne elementy. Dzięki właśnie budowniczym z Besiega w grze znajduje się możliwość zmiany skórki danego elementu w naszej maszynie. Być może w przyszłości ujrzymy funkcję taką jak zmiana wielkości bloku, jest to już możliwe ale musimy pobrać do tego modyfikacje z internetu, nie jest to jakiś większy problem, no ale jakiś jest.

Podsumowanie

Besiege jest jedną z najlepszych gier dostępną we wczesnym dostępie. Mniej więcej co miesiąc jest aktualizacja, a nie są to aktualizacje w stylu "zmieniliśmy piksel na bloku", tylko zazwyczaj wnoszące bardzo dużo. Grafika, mechanika i sama rozgrywka- cudo. 

Plusy:
  • grafika
  • rozgrywka
  • mechanika
  • częste aktualizacje
  • możliwość korzystania z warsztatu Steam
  • w przyszłości będzie wiele poziomów
  • mało która gra ma tak wielki potencjał
  • do odpalenia Besiega nie potrzebujemy jakiegoś mocnego kompa
Minusy (trudno było mi jakiekolwiek znaleźć):
  • rzadkie, dziwne błędy
  • na starszych komputerach niektóre eksplozje mogą nam zawiesić grę
  • według mnie w grze powinniśmy mieć większą swobodę związaną z budowaniem

Ogólna ocena: 8+

GL HF #R3poRt Gaming



Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Poradnik CS:GO de_mirage PEŁNY PORADNIK granaty, taktyki i inne

PayDay 2- poradnik cz.1 Pierwsze kroki, modyfikacja AMCAR'a i drzewka umiejętności

Mobilne granie #1 Polytopia